Artikler

Kunder: Pædagogernes fagblad Børn og Unge, Socialrådgiveren og Ergoterapeuten

Artikler i fagblade og websitets
om hjerneskader og behandlingen

Baggrund: Som freelancer benytter jeg min faglige indsigt i hjerneskader til at tilbyde artikler til forskellige fagblade.

Resultat: Jeg har produceret artikler til pædagogernes fagblad Børn og Unge, socialrådgivernes fagblad, Socialrådgiveren, og ergoterapeuternes fagblad Ergoterapeuten.

Du kan læse nogle af artiklerne. Klik på et af linkene.Artikel om nordjyder, der får hjælp efter blodprop

Har du brug for at sætte fokus på et konkret emne om hjerneskade? Det kan være artikler, blogindlæg eller anden tekst om hjerneskade, fx til hjemmesiden, så kontakt mig. Jeg har stor indsigt i erhvervet hjerneskade og har de kommunikationsfaglige redskaber klar til at hjælpe dig. Jeg skriver også tekster til min egen hjemmeside i form af blogindlæg, som du kan se på min hjerneskadeblog.

Maser du dit perspektiv ned over andre?

Som et sidespark har jeg i mange år interesseret mig for det, der foregår i kommunikationen mellem mennesker. Ikke mindst mellem lærer og elev – og mellem pædagog og barn.

I en del år underviste jeg pædagoger i at skrive praksisfortællinger om udsatte børn. Mest for at illustrere, hvordan den enkelte pædagogs forudfattede fortælling og opfattelse af barnet kan få betydning fx for, hvordan en underretning bliver formuleret.
Også lærerens forudindfattede opfattelse af en elev kan få stor betydning for lærerens vurdering af elevens evner og kompetencer. I sidste ende kan den påvirke elevens trivsel.
I min master i professionel kommunikation skrev jeg speciale om læreres kommunikation som redskab i inklusion med særligt fokus på betydningen af kommunikationen med elever, der har diagnoser eller andre udfordringer, for den kan være påvirket af lærerens såkaldte forforståelse, dvs forudfattede opfattelse af eleven.
Det har jeg skrevet en artikel om: Kan du se ud over din egen næsetip?

 

Kontakt mig for en uddybende snak